Fredag

Välkommen!

Ja, jag vet. Jag har börjat med detta jag med. Jag har fallit i fällan jag med. Varför? Såklart för att gå från pappersform till ettor och nollor är såååååå modernt och pretto och det är väl ingen underdrift att påstå att jag tillhör den kategorin.

Idag är det iallafall Fredag, vilket innebär att ers höghet fyller 21 imorgon Lördag. Jag har samlat på mig en massa vuxenpoäng och börjar inse att man kommer tillslut att bli tvungen att genomgå de riktigt gamlas ritualer av hur ett liv enligt mallen ska se ut. Jag är alldeles för mainstream för att inte falla in i den skåran. Tillslut blir jag väl en kopia av min far, vilket iofs inte är det sämsta, men på något sätt känns det skrämmande. Det känns dock mer accepterat idag att påbörja detta liv i ett senare skede. jag behöver inte göra det nu. Jag vill röka på i Amsterdam, jag vill gå på kinesiska muren, jag vill snorkla i barriärrevet, jag vill bila genom staterna, jag vill jobba/plugga utomlands, jag vill åka puder i franska alperna, jag vill käka tacos i Mexico, jag vill rida en lama, jag vill konvertera till buddism i Nepal, jag vill klaga på värmen i Afrika, jag vill se pingviner, jag vill ta en öl eller åtta i tyskland, jag vill valfuska i Florida, jag vill bada i döda havet, jag vill köra ismaskin, jag vill hoppa fallskärm och bungyjump, jag vill ha en biodling.

Mycket att hinna med. Jag grejar det. Eller så bloggar jag bara om min bitterhet över att jag inte gjort det.

I vilket fall. Idag vaknade jag av att tjejerna lägenheten under mig spelar alldeles för hög Mix Megapol musik. Jag slänger igång datorn, skruvar upp förstärkaren och slänger på lite The Plan. Efter att jag spelat sönder mina högtalare ett tag så sänker jag och inser att dom stängt av. Tack som fan!

In mot stan, affischera. Studiefrämjandet var stängt så vi gick mot Stadium. Billy köpte likanda skor som Sarah. Sen var det lilla europa och en kaffe. Glasbanken och sprit och Kahlua och öl. vandrar hemåt till ett acapela-medley med Disneylåtar signerat Knatte, Patte och Blatte.

Jag behöver köpa mjölk.

Kommentarer
Postat av: Mads

Patrik, jag ska säga dig en sak. Blogg är senaste trenden och jag är faktiskt glad att se att även du fallit för denna underbara trend. Keep it up! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback