Poesi

Barn kan även dem vara riktigt poetiska.

Jag stod i lunch(på natten?)rummet och läste i en almenacka. Dom hade tagit med diverse citat sagda av en massa barn. Jag tyckte de flesta vara småroliga och så, det man förväntar sig liksom. Men så kom jag till 6-årige Johan som skulle beskriva äkta vänskap och inser att han på pricken lyckas besvara frågan. Han sa iallafall såhär:


"Jag har en vän som heter Alexander. En gång när vi var ute på utflyckt, då hade han med sig en matsäck, men jag hade ingen. Då bjöd han mig. Så ska en vän vara."


Helt Klockrent.  

Kommentarer
Postat av: Emma

Verkar som om vi har samma almenackor på våra jobb.
Har nu änltigen lyckats se/höra er spela och vill bara säga tack, tack för musik som verkligen var som godis. Texterna är klockrena. Det var första gången men defenitivt inte sista som mina öron fick höra er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback