Juli andas en form av harmoni.

Månaden Juli går in i sitt mellanskede.


Datumet är 14:e och känslan av ett harmoniskt lugn sköljer över en som vågor, man känner svängande humör på allt som existerar samtidigt som det hela tiden ligger en känsla av lycka, inkapslad som i en bubbla. Det är något som inte går att spräcka och det är något som under en tid funnits med mig. Jag tror det kallas lycka. Jag går runt och inser att jag ler. Jag har gått in i en ny epok i mitt liv och jag känner det. Jag känner det verkligen.

Studenttiden är över. Jag använder mig inte längre av studentrelaterade rabatter och jag har slutat titulera mig som student. På grund av det enkla faktum att jag inte längre är det. Jag jobbar just nu, och jag jobbar i höst. Mitt kommande jobb känner jag är en av anledningarna till den existerande överhängande lycka som kramar om mig, det är nästan så att jag kan känna den mot min hud, håren reser sig, jag kan nästan känna doften av lycka och den berusar mig.

Sommarjobbet är beläget till Herrhagsgården, ett boende för människor med mindre koll på läget och mer jular upplevda. På grund av påskrivna tystnadspliktspapper så får jag inte yttra mig om olika boende, om vad de heter, hur gamla de är osv. så att beskriva mina dagar blir svårt men det är ungefär precis som ni kan tänka er, bara mindre jobb än vad jag trott. Det handlar helt enkelt om att jobba som med ett vanligt hushåll där man har små barn, barnen är i detta läget utbytta av äldre som har mindre rörelseförmåga och skriker (delvis) betydligt mindre än spädbarn.

På onsdag händer det. Då ska jag besöka min kommande arbetsplats och diskutera framtida planeringar och dömma av läget och själva placeringen av kontoret så kan det inte bli mycket bättre. Tror aldrig att jag någonsin kommer få uppleva en liknande arbetsmiljö. Det kommer bli intensivt, det kommer bli mycket, det kommer bli inspirerande och det kommer att bli helt strålande.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback